Завершення 2019-2020 навчального року та підсумкове оцінювання учнів – опубліковано роз’яснення МОН.
В умовах дистанційного навчання педагогічні ради шкіл можуть самостійно визначати деталі освітнього процесу і завершення навчального року, а підсумкове оцінювання може здійснюватись віддалено.
Про це йдеться у листі-роз’ясненні МОН, оприлюдненому сьогодні, 16 квітня 2020 року.
Як організувати навчальний процес?
У МОН зазнчили, що оцінювання є невід’ємною частиною навчального процесу.
Для учнів 1,2, та 3-х пілотних класів початкової школи застосовується формальне та підсумкове оцінювання.
Для учнів 3-4-х класів початкової, базової та профільної школи – поточне, формувальне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.
Оцінювання може здійснюватися в синхронному або асинхронному режимі.
Що це за режими?
Синхронний режим вимагає відповідного технічного забезпечення у витлів та учнів.
При асинхронному режимі учні можуть виконувати завдання у зручний для себе час. Але цей метод є менш об’єктивним.
Щоб зменшити ризики необ’єктивного оцінювання, слід:
Поточне та формувальне оцінювання
Поточне оцінювання може здійснюватися в усній та письмовій формах, проводячи тестування, практичні, контрольні, діагностичні роботи, проекти, есе опитування тощо. Кількість робіт, які підлягають поточному оцінюванню та передбачають фіксацію оцінки у класному журналі, слід оптимізуватися, щоб не перевантажити учнів.
Підсумкове оцінювання
Підсумкове оцінювання за умов навчання під час карантину може здійснюватися віддалено, із використанням цифрових технологій.
Тривалість контрольних робіт за семестр
Графік проведення підсумкових контрольних робіт за ІІ семестр має бути гнучким і тривати не більше 2-х тижнів.
Як виставляти оцінки у журнал