Міністр освіти й науки України Сергій Шкарлет розповів більш детально про введення електронних щоденників та журналів в українських школах.
На запитання про те, як цю практику втілити у деяких сільських школах, де часто бувають труднощі з доступом до інтернету, та й вчителі, здебільшого, немолодого віку, він відповів, що розуміє – педагогам старшого віку важко пристосовуватися.
«Сьогодні є проблема дублювання - коли вчителі та директори шкіл паралельно ведуть електронний і паперовий варіант журналу. Але в будь-якому випадку, електронний журнал з урахуванням блокчейн-технологій дає можливість батьківського контролю і допомагає боротися з корупцією в школах», - впевнений пан Шкарлет.
Про боротьбу з корупцією
Він вважає, що ведення електронних журналів допоможе подолати корупцію у школах.
«А чому ввели ЗНО? Тому що підробляли в журналі оцінки, за якусь винагороду деяким учням ставили оцінки трохи кращі. Цифровізация дозволяє цього уникнути. Електронний журнал і щоденник - елемент прозорості, віяння часу, можливість публічно показати успіхи учня, які зможуть проконтролювати батьки», - зазначив очільник МОН.
Хто навчить педагогів?
У Сергія Шкарлета для педагогів одна порада: «Вчитися, вчитися та щ раз вчитися».
На запитання, чи займеться цим МОН, міністр відповів, що МОН не може бути панацеєю.
«Педагогами, школами займаються засновники - місцеві органи виконавчої влади. Міське, районне управління освіти. Міністерство до них не має ніякого відношення, крім цільової субвенції, яку ми перераховуємо на місця. Ми - МОН також надаємо безкоштовне програмне забезпечення для електронних щоденників і журналів, яке гранично просте і зрозуміле у використанні. А далі вже робота керівництва навчальних закладів та місцевої влади», - пояснив він.
Коли електронні журнали будуть впроваджені в усіх школах України?
«Накази вже підписані. З наступного року повноцінно вони запрацюють. Знаю точно, що в 47 школах України, де ми проводили пілотний проект, вже користуються електронними журналами та щоденниками. Особливо важливий цей проект для шкіл, де багато учнів», - підсумував Сергій Шкарлет.