ЄС розпочав перевірку українських законів про залізничний транспорт

28.11.24 - 17:25

ЄС розпочав перевірку українських законів про залізничний транспорт

У Брюсселі стартував прескринінг українського законодавства у сфері залізничного транспорту для гармонізації з нормами ЄС. Процес є частиною підготовки до вступу України в ЄС за розділом "Транспортна політика".

ЄС розпочав перевірку українських законів про залізничний транспорт

У Брюсселі стартував прескринінг українського законодавства у сфері залізничного транспорту для гармонізації з нормами ЄС. Процес є частиною підготовки до вступу України в ЄС за розділом "Транспортна політика".

У рамках підготовки до вступу України до ЄС розпочато прескринінг законодавства у сфері залізничного транспорту. Про це повідомило Міністерство розвитку громад і територій України, передає УНН.

Деталі

Повідомляється, що у Брюсселі за участю міністра розвитку громад та територій Сергія Деркача пройшла зустріч, присвячена прескринінгу українського законодавства у сфері залізничного транспорту.

Як заявляється, це один із перших кроків підготовки до офіційного скринінгу за переговорним розділом 14 "Транспортна політика", який визначить подальший переговорний процес щодо гармонізації українського законодавства з вимогами європейських директив, зокрема щодо залізничного транспорту.

Прескринінг є першим кроком підготовки до офіційного скринінгу наших норм з положеннями acquis ЄС та черговим естапом у тривалому процесі адаптації залізничного законодавства, яке відповідатиме як національним пріоритетам України, так і європейським стандартам

- пояснили в міністерстві.

Основними темами обговорення стали положення законодавчих ініціатив України, які наразі розробляє міністерство. Зокрема, йшлося про проєкт Закону "Про систему та особливості функціонування ринку залізничного транспорту України", зареєстрований Верховною Радою за поданням Уряду. Документ пропонує запровадити нову модель ринку залізничного транспорту за прикладом європейських країн.

Євроінтеграція та розвиток зовнішньоекономічних зв’язків висувають нові вимоги до галузі. Сьогодні в суспільстві і в бізнесі є прямий запит щодо нової залізниці: з можливістю відкриття ринку перевезень для бізнесу та якісними послугами для пасажирів. Справедлива конкуренція між усіма учасниками ринку, з прозорими тарифами на доступ до інфраструктури, економічна ефективність залізничних перевезень, максимальне використання наявної інфраструктури, – все це прямі вимоги директив ЄС, які Україна має імплементувати та реалізувати

- сказав Сергій Деркач.

У міністерстві зазначили, що реформа залізничного транспорту є пріоритетом для України в рамках євроінтеграції. І при цьому гармонізація українського законодавства відповідно до Директиви 2012/34/ЄС є ключовою умовою інтеграції України в європейський транспортний простір. Директива встановлює правила для створення єдиного європейського залізничного простору.

Також важливо імплементувати в українське законодавство основні положення Директиви (ЄС) 2016/797 про інтероперабельність залізничної системи в рамках Європейського Союзу та Директиви (ЄС) 2016/798 з безпеки на залізничному транспорті. Цей процес, зокрема, охоплює впровадження системи безпеки руху за європейськими зразками, створення механізмів технічного розслідування залізничних аварій, а також встановлення правових основ технічного регулювання забезпечення інтероперабельності (здатності залізничного транспорту підтримувати безпечний рух).

Нагадаємо

Укрзалізниця активно будує першу в Україні євроколію між Чопом та Ужгородом. Вже прокладено 3,5 км з 8,3 км запланованих, роботи планують завершити цього року.

Источник: УНН

Комментарииcomm.jpg

captcha code
Отправить