Дізнайтеся про глибину ринку, її важливість для торгових стратегій та як вона впливає на прийняття інвестиційних рішень. Поглибіть свої знання в трейдингу.
Для трейдера-початківця дуже важливим є вміння аналізувати ринок, що дозволяє робити вірні прогнози майбутнього руху цін та приймати правильні рішення. Аналіз проводиться за допомогою спеціальних інструментів: графіків, таблиць, індикаторів.
Глибина ринку вважається однією з ключових концепцій, в якій повинен розбиратись трейдер для успішної торгівлі на фінансових ринках. У статті детально розглянемо, що таке глибина ринку, навіщо потрібен стакан у трейдингу, як формується ціна активу, а також торгові стратегії, в яких враховується глибина ринку.
Глибина ринку 一 це графічне відображення заявок на купівлю та продаж активів, які наразі беруть участь у торгівлі. Вважається одним з головних показників ліквідності активу.
Глибина ринку представлена у вигляді таблиці, де можна побачити співвідношення ордерів на купівлю і продаж конкретного фінансового інструменту: акції, криптовалюти, валюти та ін. Спираючись на табличні дані, трейдер може визначити:
Перелік актуальних ордерів на купівлю або продаж активів можна знайти в біржовому стакані. Тут відображаються всі лімітні заявки, тобто пропозиції продати або купити актив, коли ціна досягає встановленого рівня.
Ринкові ордери, які виконуються одразу, до стакана не потрапляють. Своєю чергою глибина ринку 一 це ніщо інше, як упорядковане графічне відображення біржового стакана з більш точним співвідношенням Short і Long позицій.
Трейдеру потрібно зрозуміти, якою є глибина фінансового ринку, щоб правильно виставити свою заявку. Для цього він проводить аналіз, орієнтуючись на такі показники:
Джерело: https://trading.biz
Щоб дослідити ціновий стакан у трейдингу, потрібно виміряти глибину ринку. Для цього використовуються спеціальні індикатори, які можна знайти в торгових терміналах.
Вони показують:
Користуючись інструментом для вимірювання глибини, можна отримати більш точні дані для торгівлі валютними парами, акціями, криптовалютами та іншими активами.
До основних факторів, на які орієнтуються трейдери при аналізі глибини ринку, належать:
Всі ці фактори впливають на глибину ринку. Наприклад, чим більша кількість ордерів ask і bid, тим глибшим буде ринок, що вказує на попит обраного активу. Також потрібно враховувати різницю між ордерами на купівлю та продаж 一 чим вона більша, тим ширший буде спред. Якщо фіксується збільшення одного типа ордерів порівняно з іншим, це може вказувати на зміщення ціни в сторону більшої кількості.
Розмір лотів (обсяг заявок) дозволяє вийти на великих гравців ринку, які найбільше впливають на ціноутворення 一 завдяки збільшенню обсягів ціну можна розвернути в потрібний бік. Саме тому експерти рекомендують знайти в біржовому стакані великі лоти, щоб спрогнозувати майбутній тренд.
Перш ніж розібрати залежність глибини та ціноутворення, нагадаємо, що ринкова ціна на активи формується згідно з законом попиту і пропозиції. Коли підвищується попит на акції, валюти, криптовалюти та інші фінансові інструменти, з'являється більше ордерів на купівлю активу, що призводить до зростання ціни.
Якщо збільшується пропозиція при незмінному попиті 一 ціна зменшується. Тобто якщо на ринку переважає попит 一 активи дорожчають, якщо пропозиція 一 дешевшають.
Джерело: https://trading.biz
Також існує зворотна залежність 一 продавці намагаються продати активи дорожче, а покупці шукають найдешевший варіант. Якщо продавці підвищують ціну 一 попит на актив падає, якщо збільшують пропозицію, а попит залишається незмінним 一 його вартість зменшується.
Під глибиною ринку також потрібно розуміти здатність до поглинання великих обсягів торгових операцій без суттєвих цінових перепадів. Чим глибше ринок, тим менше угоди впливають на формування ціни. На вартість активів можуть вплинути великі розміри лотів, які займають значну частину біржового стакана. Наприклад, якщо в угоду включені 10% від представлених активів, їхня купівля або продаж матимуть сильний вплив на ціноутворення.
Показник глибини ринку використовується для аналізу та прогнозування на фінансових ринках. Частіше за все до нього звертаються фондові трейдери та інвестори, особливо якщо треба проаналізувати цінні папери з невеликим обсягом випуску. Деякі інвестори та навіть самі компанії, що випускають акції, проводять аналіз цього показника, щоб своїми угодами не спровокувати зростання або падіння ціни активу не на свою користь.
Якщо компанія-емітент прагне розмістити свої цінні папери з максимально високою вартістю, вона теж звертається до розрахунку глибини ринку. Бо якщо на ринку одночасно з'явилася велика кількість акцій компанії, завдяки підвищеній пропозиції ціна падає. Тому цей показник також враховують при плануванні нових емісій.
Вплив глибини ринку на ціноутворення також використовують трейдери, які займаються біржовими спекуляціями. Одна з найбільш розповсюджених стратегій спекулянтів:
На багатьох біржах такі стратегії заборонені, проте вони й сьогодні застосовуються на криптовалютних біржах.
Трейдери аналізують дані біржового стакана для розуміння глибини ринку, настроїв учасників, принципів ціноутворення. Показник глибини ринку використовується в різних торгових стратегіях:
Джерело: https://trading.biz
Розуміння глибини ринку є важливою частиною біржової торгівлі. Інформація про рух цін та настрої інвесторів дає змогу підібрати оптимальну стратегію та вчасно виставити ордер, щоб отримати прибуток.
Головні переваги при використанні біржового стакана:
Серед недоліків можна відмітити складність опанування для новачків, обмеженість застосування (підходить для короткострокових стратегій), маніпулювання ринком, неточні сигнали.
Біржовий стакан 一 цінний помічник трейдера для проведення результативних короткострокових стратегій. Інформація зі стакана цін допомагає оцінити ситуацію на ринку та вибрати вдалий момент для початку торгівлі. Однак показник глибини не дає повної картини того, що відбувається на фінансовому ринку та потребує додаткової аналітичної роботи. Для розробки успішної торгової стратегії трейдери доповнюють стакан цін іншими інструментами та індикаторами, звертаються до торгових ботів і маркет-мейкерів.