Види резервуарів для зберігання пального та нафтопродуктів

25.06.24 - 09:16

first_image

Для продажу палива на АЗС встановлюють спеціальні резервуари: https://petroline.ua/rezervuari-dlya-palnogo/. Також вони потрібні всім підприємствам, які мають власний автопарк, створюють запаси пального та нафтопродуктів. Це великі ємності зі сталі чи інших матеріалів, обладнані приладами, трубами, вентиляцією, щоб безпечно перекачувати, дозувати та зберігати горючі рідини.

 

Основні типи ємностей для пального

Резервуари для бензину, дизелю, масел мають форму циліндра. Вони бувають двох типів:

 

  1. Горизонтальні. Це більш поширений варіант, якій легко встановлювати та підводити комунікації. Такі цистерни монтують на АЗС та підприємствах.
  2. Вертикальні. Вони великого об’єму (до 50 тисяч м3), при цьому не займають багато місця. Такий високий циліндр гарантує достатній тиск від маси рідини для роздачі через нижній клапан.

Переважна більшість габаритної тари для бензину, мастил та інших нафтопродуктів – це сталеві вироби. Але з полімерів також можна зробити сховища. Для виготовлення обладнання використовують міцні різновиди полівінілхлориду, поліуретану.

 

Резервуари встановлюють двома методами:

  1. При звичайному наземному розташуванні готують бетоновану територію, за необхідності доповнюють цистерну системою обігріву, щоб в холодну пору року нафтопродукти мали не занадто високу в’язкість. Фундамент для монтажу повинен мати достатній запас міцності, витримувати вагу цистерни разом з паливними матеріалами.
  2. При підземному розташуванні ємність надійно захищена від низьких температур та механічних пошкоджень. Якщо конструкція необхідна для території з сейсмічною активністю, то враховують стійкість до вібрації. Щоб підземний резервуар не змінював положення через підйом ґрунтових вод, його фіксують до бетонної плити тросами, анкерами.

 

Конструктивно тара для пального може мати стаціонарну та плаваючу кришку, бути з однією чи подвійною стінкою. Циліндричні конструкції з однією стінкою, такі як тут: https://petroline.ua/metaleva-bochka-200l/, використовують переважно на відкритих територіях. Якщо їх занурюють під землю, то для захисту будують бетонне укриття, щоб не було витоку рідини, пошкодження через значний тиск ґрунту. Обладнання з двома стінками коштує дорожче через високу металоємність, але більш надійне, оскільки гарантую захист від витоку вмісту. Простір між шарами металу заповнюють рідиною чи газом, її тиск постійно контролюють манометрами.

 

Принцип роботи

Оскільки ємності для пального мають великий розмір, то їх частіше доправляють до місця монтажу в розібраному вигляді, після доставки частини з'єднують зварюванням. Невелику тару збирають на підприємстві. Бічну поверхню приєднують до двох конічних чи напівсферичних елементів (днища), доповнюють ребрами для міцності та жорсткості. Щоб попередити аварії, техніка обладнана вентиляційними клапанами, запобіжниками. Для обслуговування встановлюють драбини. оглядові майданчики, люки. За переміщення рідини відповідають впускні та випускні патрубки. Контроль параметрів забезпечують датчики та прилади обліку.

При виготовленні резервуарів враховують такі вимоги:

  1. Всі металеві елементи мають покриття із захисних речовин, щоб запобігти корозії. Внутрішній шар має бути стійким до дії відповідного палива чи мастила, а також до води та пари під час миття тари. Зовнішню поверхню фарбують розчином, який витримує дію атмосферних факторів.
  2. Однотипні балони (для перевалки, розподілу чи комбінованого типу) можна об’єднувати в групи, організовуючи до них зручний під’їзд транспорту.
  3. Ємності з металу обов'язково доповнюють системою заземлення для безпечної роботи АЗС, заводу, сільськогосподарського підприємства.

Сховище для бензину, дизелю, нафти чи мастил – це комплекс рішень для зручного функціонування об’єкту, тому поряд з резервуарами облаштовують інфраструктуру з заїздами, встановлюють обладнання для перекачування.

Комментарииcomm.jpg

captcha code
Отправить