Клієнти одних страхових компаній чекають виплату 3 місяці, а клієнти інших — 3 тижні. Страховки коштують однаково, а відмінність полягає у підході до сервісу.
Повільна швидкість виплат по ОСЦПВ — головна претензія водіїв до страховиків в Україні. Страхові компанії запустили проект прямого врегулювання збитків (ПВ), щоб прискорити та спростити для клієнтів отримання виплат по ОСЦПВ. У 2017 році при стандартному підході середній термін виплат у третьому кварталі склав 95 днів, а при «прямому» підході — 24 дні.
В європейських країнах такий підхід до страхування відповідальності успішно пройшов випробування на практиці. Введення прямого врегулювання в Україні — це крок до поліпшення сервісу для мільйонів власників транспорту. Однак поки не всі українські страхові компанії підтримали починання. Станом на 1 грудня 2017 року, в проекті беруть участь 18 з 54 українських страховиків, що продають поліси ОСЦПВ.
Ініціативу підтримали компанії з великим досвідом роботи на ринку, позитивною репутацією серед клієнтів та високими оцінками від ділової преси. Хороший сервіс для клієнтів — основа їх сильної позиції на ринку. Раніше сервіс мав значення для страхування транспорту КАСКО, а тепер і при оформленні поліса автоцивілки.
Наприклад, з першого дня існування проекту, до нього приєдналася страхова компанія VUSO (www.vuso.ua/ua). Протягом 15 років роботи вона захистила від збитків тисячі українських автомобілістів та створила в 2016 році концепцію «Антистрес» в страхуванні машин. Стрес залишився в минулому завдяки мінімуму обмежень у договорі КАСКО та виплатам компенсацій за 7 днів.
Ваш випадок — страховий, але не «прямий»
Власники транспорту отримують право на пряме врегулювання при оформленні поліса в страховій компанії, яка бере участь в цьому проекті. Актуальний список таких компаній доступний на сайті МТСБУ (www.mtsbu.ua) в розділі «Список СК учасників угоди про пряме врегулювання збитків». Важливо запам'ятати, що новий підхід до страхування відповідальності застосовується не після всіх видів аварій.
Пряме врегулювання діє, коли аварія відповідає кожній з чотирьох ключових умов:
• Між собою зіткнулися два транспортних засоби (легковий автомобіль, автобус, вантажівка, мотоцикл).
• До аварії призвели дії одного водія, а другий через них зазнав матеріальні збитки. Це підтверджує рішення суду або згода між водіями при оформленні європротоколу.
• Учасники ДТП володіють чинними страховками ОСЦПВ від компаній — учасників проекту ПВ.
• При зіткненні транспорту не постраждали життя і здоров'я людей.
Пряме врегулювання не діє, коли аварія відповідає одній або кільком таким умовам:
• Автомобіль врізався не в транспорт, а у відбійник, стовп або іншу перешкоду.
• Між собою зіткнулися 3, 4 чи більше транспортних засобів.
• Не можна однозначно встановити, що один водій — відповідальний за вчинення аварії, а другий — не винен.
• Відсутність поліса автоцивілки у одного з водіїв.
• Тільки в одного з двох водіїв поліс компанії, яка застосовує ПВ.
• Потерпілий в аварії бажає отримати компенсацію шкоди своєму здоров'ю.
Коли правила не дозволяють застосувати пряме врегулювання, потерпілий отримує виплату за класичним сценарієм. Протягом 3 днів після аварії йому треба звернутися до компанії, в якій винуватець ДТП придбав поліс ОСЦПВ.
Новий підхід до страхування ОСЦПВ стане загальноприйнятим, якщо його підтримають компанії та водії: перші — які приєднаються до проекту ПВ, а другі — якщо будуть купувати поліси таких СК.