SEO-просування: що важливо знати власникам бізнесу

30.10.19 - 15:03

Бізнес у мережі повністю залежить від трафіку. І саме пошукова оптимізація дає можливість отримати стабільний та порівняно недорогий потік користувачів на вашу сторінку. Тому власнику варто розуміти, як працює та чого чекати від SEO.

Що дає оптимізація

SEO просування сайту сприяє підвищенню авторитетності та видимості веб-ресурсу в пошукових системах, отриманню топових позицій у видачі на запити користувачів. У різних сегментах онлайн-бізнесу пошуковики здатні направляти на сайт до 60-70 % відвідувачів.

Плюси та мінуси

Переваги пошукової оптимізації:

  • невисока ціна унікального користувача;
  • висока якість аудиторії – переважно цільова;
  • гідні показники конверсії серед відвідувачів, що прийшли за пошуковими запитами, порівнюючи з іншими джерелами трафіку;
  • довготривалий ефект.

До недоліків SEO відносять:

  • результатів прийдеться чекати досить довго;
  • роботи з оптимізації мають майже перманентних характер – підтримувати сайт треба завжди;
  • робота пошукових роботів та алгоритмів із часом змінюється, треба відслідковувати це і вчасно реагувати.

Отже, на цьому етапі можна дійти висновку, що з допомогою SEO можна отримати чимало зацікавленої аудиторії, яка шукає товари й послуги, що пропонує ваш сайт, а тому легко реалізує цільову дію.

Показники якості просування

Є значна кількість показників, що допомагають власнику бізнесу оцінити якість роботи у сфері просування сайту в інтернеті. Їх можна для зручності розділити на дві групи:

  • загальні;
  • бізнес-показники.

Перша група включає:

  • Інтегральну видимість ресурсу – відображає загальну видимість сайту з урахуванням популярності кожного пошукового запиту.
  • Динаміка трафіку.
  • Відсоток конверсії з конкретного джерела трафіку – як зростання відвідуваності сайту відображається на зростанні реальних замовлень або заявок.

Специфічними для бізнесу вважаються:

  • CPV – вартість залучення одного користувача на сайт – дає зрозуміти, чи вигідно використовувати джерело трафіку;
  • CPA, CPO, CPL – вартість цільової дії, замовлення, ліду;
  • ROMI – показник повернення інвестицій у маркетинг – розраховується за формулою: (валовий прибуток – витрати на маркетинг) / витрати на маркетинг * 100%. Вважається, що показник, який перевищує 0% свідчить про виправданість використання такого каналу маркетингу.

Можна знайти значно більше показників, за якими ви зможете оцінювати ефективність SEO-просування. Доречі, вам не обов’язково використовувати всі, достатньо обрати найбільш інформативні на значущі саме для вашого бізнесу.

І ще одна деталь, яку треба розуміти про пошукову оптимізацію. Це сфера, що вимагає чималих знань, досвіду, інструментів. А тому – не варто довіряти свій сайт будь-кому, підбирайте підрядника уважно.